ČLANCI
21. 02. 2013.
Jelena Mihelčić

Tele2 shop koncept

Novi Tele2 shop koncept je proizvod višemesečnog istraživanja i analiziranja Tele2 brenda, ali i trenutnog stanja na hrvatskom i svetskom tržištu telekomunikacija. Osnovna postavka od koje smo krenuli je želja poručioca da osmislimo koncept prodajnog prostora koji bi odražavao njihovu primarnu orijentaciju prema mlađoj populaciji (tzv. generaciji Y), a u isto vreme prihvaćenost od strane ostalih ciljnih grupa.

Prilikom razvoja dizajna elemenata i arhitekture enterijera vodili smo računa o kvalitetnom pozicioniranju površina s vizuelnom komunikacijom i jednostavnom i preglednom vođenju kupaca kroz prostor. Same lokacije Tele2 trgovina su vrlo ograničene dimenzijama, pa je bilo ključno da se kreira kvalitetan modularni element koji bi zadovoljio sve potrebne funkcije, a u isto vreme bio dovoljno fleksibilan za jednostavnu primenu u bilo kom prostoru. Tipski element je na posletku osmišljen i izveden kao jedna neprekinuta linija koja svojom formom asocira na fluidnost i dinamiku modernih telekomunikacija, tako da se provlači kroz sve elemente uređenja prostora.

Po visini, moduli su podeljeni u zone prema važnosti pozicija vizuelne komunikacije. Počevši od „nadvoja” koji služi za pojačavanje Tele2 imidža i trenutnih promotivnih kampanja, preko nivoa očiju gde su pozicionirani proizvodi i komunikacija kampanje, pa do linije u nivou ruku gde se postavljaju telefoni za testiranje i detaljna pojašnjenja tarifa i usluga. Središnji deo prostora je rezervisan za „self service” stolove na kojima se postavljaju telefoni za testiranje, pakovanja s tarifama, promocije i slično. Čak ni pod koji se do sada vrlo retko tretirao kao sredstvo in-store komunikacije nije prepušten slučaju, već je na njemu implementirana zonska signalizacija različitih funkcionalnih celina prodajnog mesta, pomoću koje se kupac u svakom trenutku može jednostavno i pregledno orijentisati.

Specifičnost koncepta u smislu organizacije prodaje i usluge jeste u tome što je Tele2 ovim konceptom odlučio da implementira u prodajni prostor potpuno novi način prezentacije i prodaje svojih usluga. U zoni enterijera koja je rezevisana za Tele2 proizvode postavljene su stvarne kutije i kartice sa pojedinim tarifama i dodatnim uslugama. Time se klijentima pruža mogućnost da samostalno istraže celokupnu ponudu i fizički kupe i odnesu proizvode po želji. Samim činom „produktifikacije“ usluga kupci zaista za svoj novac dobijaju određen proizvod, tako da ga mogu po želji nadograđivati.

Produktifikacijom usluge, tj. primenom na našim prostorima inovativnog načina prezentacije proizvoda koji su u stvarnosti neopipljivi, psihološki se kod kupaca menja percepcija klasičnog telekomunikacijskog showroom-a u „kvartovsku“ samouslužnu prodavnicu ispunjenu raznim proizvodima. Cilj promene svesti potrošača pri kupovini u Tele2 prodajnim objektima je stvaranje percepcije brenda koji „nema šta da krije”,  pa je sve svoje proizvode spremno izložio i prepustio kupcima apsolutnu slobodu izbora.

Osnova ovog pristupa je preuzeta iz psihologije samoposluge u kojoj kupac ima svu slobodu izbora pojedinačnih proizvoda, njihovog upoređivanja s ostalim izloženim artiklima, i na posletku mnogo sigurnijeg stava pri odluci o kupovini. Prodavci su u tom slučaju samo pomoć pri detaljnijem pojašnjavanju ponude, oni dodatno olakšavaju proces donošenja odluke o kupovini. Kupac se na kraju u samoj prodavnici ne zadržava ništa duže od vremena koje je sam odabrao za proučavanje i razgledanje proizvoda, odnosno finalno ugovaranje usluge ili kupovine proizvoda. Time je izbegnuto nepotrebno stvaranje gužvi i dugog čekanja, a čitav proces je mnogo prijatniji kako za kupce tako i za osoblje.